|
|
Montowałem właśnie przekładnie kierowniczą, ponieważ miałem ją na wierzchu, przy okazji pokażę wam jak wyregulować luz ślimaka. Jak wiecie taka przekładnia jest typowa dla większości aut PRL oraz bloku wschodniego. Przekładnie ślimakowe tego typu mają tę wadę że ślimak w trakcie użytkowania wyciera się. Teoretycznie smarowanie powinno temu zapobiegać. Niestety jakość uszczelnień przekładni sprawia, że praktycznie nigdy nie macie w niej oleju. (nie wspominają o jakości samego materiału).Jedna uwaga do filmu: Kolumna którą tu widzicie jest po regeneracji więc reguluje się dość prosto. W większości przypadków ślimak zużywa się w pewnym, najczęściej używanym zakresie, co praktycznie uniemożliwia prawidłową regulację. Można wtedy tylko zmniejszyć luz, ponieważ zbyt mocne skręcenie ślimaka spowoduje zacinanie się kolumny w dalszych zakresach. W takim wypadku należy albo wymienić ślimak, co jest bardzo trudne (był umieszczany prasą i do tego na gorąco) kupić nowy ślimak wraz z rurą co jest niewykonalne lub oddać go do firmy która go napawa, obrobi i utwardzi. Jest jeszcze metoda na „Ed-a China” z Wheelers Dealers z odcinka Syrena 105. Wydaje się ona być najrozsądniejsza jeżeli macie dawcę części…
Pokazujemy i udowadniamy że:
– Można?
– Można! |
|